Profilul utilizatorului de smartphone din România

profilul-utilizatorului-de-smartphone-din-romania-gadget-my-love-foto-lucian-rotaru

(Lucian ROTARU)

În cadrul unui proiect lansat în urmă cu 2 ani, Google împreună cu Ipsos MediaCT realizează anual studii în 48 de țări printre care și România privind comportamentul utilizatorilor de smartphone. Rezultatele acestora, grafice personalizate și informații pe țară pot fi accesate gratuit pe site-ul proiectului www.OurMobilePlanet.com.

Potrivit ultimului studiu din cadrul acestui proiect, 28% dintre români dețin telefoane mobile inteligente, o creștere semnificativă în comparație cu anul 2012 când doar 12%  din populația țării aveau un astfel de gadget. Deși gradul de penetrare al dispozitivelor smartphone este în creștere în România, multe din țările în care a fost realizat acest studiu stau mult mai bine la acest capitol. De exemplu, în Ungaria 34% din locuitori și-au achiziționat telefoane de tip smartphone, în Italia 41%, în Spania 55%, în S.U.A 56, în Marea Britanie 62%. Există și țări cu un nivel mai scăzut decât al nostru, printre care regăsim Brazilia (26%), Egipt (26%), Japonia (25%), Ucraina (14%), India (13%).

În prima parte a studiului se arată că aceste dispozitive sunt un element central al vieții cotidiene din România, astfel 50% din utilizatori au accesat zilnic telefonul inteligent, iar 79% dintre aceștia nu pleacă de acasă fără smartphone. Un aspect interesant este că pentru 33% dintre utilizatorii români telefonul inteligent a devenit atât de important încât, dacă ar fi nevoiți să aleagă, ar renunța mai degrabă la televizor.

profilul-utilizatorului-de-smartphone-din-romania-gadget-my-love-foto-lucian-rotaruPotrivit studiului Our Mobile Planet, românii au în media 17 aplicații instalate pe telefonul inteligent și doar 8 dintre acestea sunt folosite în mod activ (în ultimele 30 de zile). Cele mai descărcate aplicații sunt cele gratuite, iar un utilizator obișnuit are cel mult 2 aplicații plătite pe telefon. Deși rămâne la bază un telefon, 89% dintre utilizatorii de smartphone de la noi din țară folosesc acest dispozitiv pentru divertisment (muzică, jocuri, internet) și un procent ceva mai mic, 82%, pentru comunicare (SMS, email, apeluri telefonice).

Interviurile pentru acest studiu au fost realizate în primul trimestru din 2013, fiind chestionați 1000 de români cu vârste între 18 și 64 de ani, din care 66% erau barbați și 34% erau femei. Pentru a nu crea confuzii, la începutul chestionarului smartphone-ul a fost definit ca „un telefon mobil care oferă funcţii avansate, dispune deseori de caracteristici asemănătoare cu cele ale unui PC sau oferă posibilitatea de a descărca aplicaţii”.

Sursă: www.ziaruldeiasi.ro. Articol publicat în ediția tipărită de miercuri, 18 septembrie 2013, nr. 220 (6745), pagina7.

ULTIMELE ARTICOLE PUBLICATE:

DEGEȚICA | Teatrul Luceafarul Iasi

Mireasa mortului | Cinema Ateneu

Inimă de foc: Neînfricata | Cinema Ateneu

Downton Abbey: O nouă eră | Cinema Ateneu

Scrie un comentariu: