Tatiana Badarau expune la Galeria de Arta Grand Hotel Traian

Afis-Tatiana-Badarau-(HOTEL

Expoziţia de pictură DIHOTOMIA MICRO-MACROCOSMOS a artistei Tatiana Bădărău va poposi în luna septembrie 2016 pe simezele Galeriei de Artă Grand Hotel Traian.

Dihotomia, ca sistem artificial de gândire, inventat de om, a dat naştere clasificărilor,  ierarhiilor, contrastelor şi cuantificarilor, fenomene care au condus la fragmentarea si distorsionarea aspectelor unitare specifice realitaţii. Bine sau rău, conştient sau subconştient, static sau dinamic, sunt doar câteva exemple de clasificări, pe care omul nu încetează să le manipuleze, în încercarea de a-şi controla şi direcţiona propriul destin. Natura duală a lucrurilor, privită astfel din perspectiva raţiunii umane, limitează însă experienţa unor realităţi mult mai autentice şi mai aproape de adevărul universal al naturii.

     Artistul, explorator de adevăruri obiective şi subiective, prin prisma educaţiei impuse de cultură, este pus aşadar în fata unor simboluri, valori estetice şi tehnici de lucru, care îi predestineaza lucrarea spre o tematica  si  comunicare  de masa limitate.  În acest context,  datoria artistului este  de a  investiga permanent adevaruri si posibilitati noi, pe care sa le transpuna vizual în simboluri, ca marturii ale virtutilor prezentului. Simbolul  si  tehnica, devin asadar elementele principale de lucru ale artistului, în aspiratia acestuia de a imortaliza o clipa de adevar  întru eternitate.

      Deşi conceptul de simbol are o vechime care precede chiar şi primele urme arheologice atestate ale culturii umane, acesta se remarcă prin multitudinea de semnificaţii intelectuale şi conotaţii afective pe care poate să şi le însuşească.  Simbolul se opune astfel oricărei  încercări excesive  de  raţionalizare sau simplificare, având rolul unui mediator care reuneşte elemente separate, forţe antinomice sau tendinţe uneori opuse, trasând în psihicul uman o punte între conştient şi subconştient. Simbolul devine un mediu de tranzit între realităţi diferite, plurivalent între potenţialitate şi pervertire, stabilind legături cu alte simboluri, având ca rezultat, ansambluri mobile de relaţii între mai mulţi termeni. Tehnica, văzută ca mijloc de redare a simbolului, are capacitatea de a explora multiplele faţete ale acestuia, conferind astfel noi dimensiuni şi conotaţii de interpretare. Prin tehnică se poate realiza de exemplu, trecerea de la spaţiul bidimensional al formelor plane, la sugerarea spaţiului tridimensional şi dinamic, calităţi ce pot influenţa dramatic percepţia şi interpretarea simbolului.

    Tema de cercetare aleasă, prin prisma abordarii simbolice si de natura tehnica, îşi propune astfel explorarea dihotomiei micro – macro univers, cu scopul de a dovedi existenţa acestora ca parţi componente ale unui întreg si nu ca realitati aflate în opoziţie. În acest context, provocarea consta în îndepartarea limitarilor si constrângerilor vizavi de perceptie si interpretare, odata cu investigarea artistica a unor realitati si valori estetice noi. Instinctul poate fuziona astfel cu stiinta, simturile îşi pot gasi corespondenta între ele, iar simbolul îţi poate redefini sau redobândi semnificatia. Simbolul capata astfel valente multiple, prin încercarea de a întruchipa sentimente precum iubirea care se poate regăsi prin ura, sau experienţe cum ar fi miracolul naşterii, înţeles însă prin prisma morţii, toate acestea privite însă ca o asimilare a opoziţiilor într-un singur întreg.” Tatiana Bădărău

Tatiana  Bădărău este absolventă a Liceului de Artă și Muzică ”Gh. Tătărăscu” din Focșani, specialitatea pictură, și a Facultății de Arte Plastice din cadrul Universității ”George Enescu” din Iași, în prezent masterandă cu specialitate Pictură, în anul II la aceași facultate. şi membră stagiară a Fondului Plastic.

INFO

Galeria de Arta ”Grand Hotel Traian”

Iasi, Piata Unirii nr.1

Web: www.grandhoteltraian.ro

FB: www.facebook/GaleriadeArtaGrandHotelTraian

ULTIMELE ARTICOLE PUBLICATE:

DEGEȚICA | Teatrul Luceafarul Iasi

Mireasa mortului | Cinema Ateneu

Inimă de foc: Neînfricata | Cinema Ateneu

Downton Abbey: O nouă eră | Cinema Ateneu

Scrie un comentariu: