Sondaj Eurobarometru: Cum folosesc europenii Internetul

Conform celui mai recent sondaj la nivelul UE privind modul în care europenii folosesc internetul, criteriul principal al utilizatorilor de internet se contureaza a fi viteza de acces la internet. Aproape jumatate (45 %) din gospodariile europene si-ar moderniza abonamentul de internet sau ar schimba furnizorul pentru a avea o viteza în banda larga mai mare, criteriu care ajunge din urma pretul în cursa celor mai importanti factori în alegerea serviciilor de internet.

Neelie Kroes, vicepresedinta a Comisiei Europene, a declarat: „Consumatorii vor din ce în ce mai mult ca internetul sa fi suficient de rapid, de exemplu pentru a urmari materiale video. Pentru cei care desfasoara o afacere la domiciliu, viteza este, de asemenea, o chestiune de competitivitate. În prezent, consumatorii sunt atenti atât la viteza, cât si la pret atunci când îsi aleg furnizorul.

De asemenea, sondajul a relevat ca peste jumatate (54%) din gospodarii îsi limiteaza apelurile de telefonie mobila, nationale si internationale, din motive legate de costuri. Dna Kroes a declarat: „Suntem în era telefoanelor inteligente, în care serviciile mobile de înalta calitate sunt o parte esentiala a vietii de zi cu zi. Nu este acceptabil ca jumatate din populatie sa îsi limiteze apelurile telefonice din cauza costurilor si este inacceptabil ca lipsa unei piete unice conectate sa încurajeze aceste limitari.” Cu toate acestea, sondajul din 2013 a relevat o scadere de 11 % (de la 60 % la 49 %) a numarului de persoane preocupate de costul apelurilor în alte retele decât propriile lor retele nationale. Acest lucru arata clar ca eforturile Comisiei de a reduce tarifele de terminare a apelurilor mobile au un efect pozitiv pentru consumatori.

Printre alte aspecte importante scoase în evidență de acest sondaj Eurobarometru  se numără:

  • Viteza conexiunii conteaza din ce în ce mai mult

Concurenta dintre furnizori a reusit sa ofere preturi accesibile, dar va fi nevoie de o atentie sporita pentru a se raspunde cerintelor consumatorilor pentru viteze mai mari. Aproximativ 40 % dintre respondenti au afirmat ca este greu sa acceseze unele continuturi si aplicatii online din cauza vitezei sau a capacitatii de descarcare insuficiente.

  • Calitatea serviciilor

20 % dintre respondenti au declarat ca uneori este dificil sa acceseze continut online sau ca aplicatiile de pe telefoanele mobile se blocheaza (în crestere cu 4 puncte procentuale fata de decembrie 2011). Aceasta situatie este mai des întâlnita atunci când respondentii încearca sa urmareasca materiale video (42 %), sa asculte muzica (22 %), sa descarce continut video gratuit (22 %), sa urmareasca evenimente transmise în direct (20 %) sau sa joace jocuri online (19 %).

Un motiv de îngrijorare îl reprezinta si calitatea sunetului. Numai 38 % dintre respondenti au afirmat ca telefoanele lor mobile au o calitate a sunetului foarte buna, comparativ cu 49 % pentru telefoanele fixe si 25 % pentru apelurile efectuate prin intermediul internetului.

  • Un internet deschis si neutralitatea retelei

Blocarea materialelor video este cel mai deranjant aspect legat de neutralitatea retelei/drepturile de autor. 34 % dintre adulti utilizeaza serviciile de apelare bazate pe tehnologia de voce prin internet (VoIP) (în crestere fata de 27 % în 2012).

Tendintele în materie de achizitii

44 % dintre gospodarii au cel putin un abonament de internet mobil (în crestere fata de 30 % în 2012).

45 % dintre gospodarii cumpara un pachet de servicii de comunicatii (de exemplu, o combinatie de servicii de televiziune, telefonie, internet în banda larga, mobile) de la acelasi furnizor (45 % în anul anterior).

40 % (dintre cele 45 % de gospodarii care cumpara un pachet de servicii) iau în calcul schimbarea furnizorului de servicii, dar 29 % sunt de parere ca nu este usor sa compare conditiile pachetelor.

Sondajul privind comunicatiile electronice la nivel de gospodarii se efectueaza anual începând din 2006 – raportul complet pe aceasta tema va fi publicat în saptamânile viitoare. Obiectivul sondajului este de a sprijini elaborarea de politici în domeniul comunicatiilor electronice, prin colectarea regulata de date si tendinte cu privire la atitudinea gospodariilor si a persoanelor fizice fata de furnizarea principalelor servicii de comunicatii electronice. Ancheta pe teren pentru acest sondaj s-a încheiat în martie 2013. Au fost intervievati la domiciliu 27 786 de respondenti din diferite grupuri sociale si demografice ale populatiei UE. Întrucât ancheta pe teren a avut loc înainte de data de 1 iulie 2013, când Croatia a aderat la Uniunea Europeana, rezultatele sunt prezentate pentru UE 27 si Croatia, iar mediile europene se refera doar la UE 27.

INFO

Sondajul complet poate fi descarcat de AICI

ULTIMELE ARTICOLE PUBLICATE:

Consiliere, masurarea tensiunii si a glicemiei, gratuit, la Cortul sanatatii

Festivalul Medieval, editia a III-a

Serata pe doua roti #6

”Țara moartă”, de vineri în cinema

Scrie un comentariu: