RTB House: cum se asigură companiile că imaginea brandului lor este în siguranță pe internet

Reclamele afișate de către afacerile online sunt predispuse să fie plasate în contexte nefavorabile pe internet. Potrivit studiilor, trei din patru branduri au fost expuse problemelor legate de siguranță doar în Statele Unite. Această situație trage un semnal de alarmă pentru dezvoltatorii de instrumente care protejează publicitarii de afișări nepotrivite.

Siguranța brandului este foarte importantă într-un mediu online din ce în ce mai axat pe conținut generat de utilizatori, iar peisajul media este complet diferit de cel pe care îl cunoșteam cu ani în urmă.

Piața globală de Advertising digital valorează mai mult de 638 de miliarde de dolari, așa că riscurile financiare nu pot fi neglijate. Specialiștii RTB House oferă câteva sfaturi utile pentru orice business online preocupat de siguranța sa.

Siguranța brandului în online contează din ce în ce mai mult

Un exemplu recent și reprezentativ pentru problema conținutului nesigur a fost dezvăluit de o investigație The Times. Jurnaliștii au raportat că “unele dintre cele mai mari branduri globale au afișat conținut publicitar în materiale video cu copii îmbrăcați sumar pe YouTube, atrăgând comentarii de la sute de pedofili”.

Aceste situații gestionate incorect au cauzat o scădere în vânzările de spațiu publicitar pentru gigantul YouTube. O putem considera o criză de încredere ce a determinat brandurile să se orienteze către alte canale. O variantă bună ar fi aplicația IGTV care pune accentul pe conținutul video de calitate. În prezent, Instagram nu rulează reclame prin IGTV, dar plănuiește să testeze cele mai bune metode prin care conținutul distribuit să fie monetizat.

Oamenii de marketing sunt conștienți de aceste schimbări. De asemenea, Facebook a fost implicat în crize legate de acest subiect, ceea ce a determinat modificări ale algoritmilor și strategiilor de afișare a conținutului media. Potrivit Advertiser Perceptions și Oath, 45% din oamenii de publicitate consideră că platformele Social Media nu gestionează în mod corect siguranța brandurilor, aceasta fiind o îngrijorare pentru 94% din cei implicați în studiu.

Standardele de siguranță sunt tratate cu din ce în ce mai multă seriozitate în Statele Unite, unde avem cea mai mare piață de digital din lume. Anul acesta a fost anunțată înființarea unui nou Advertiser Protection Bureau, o organizație inițiată de asociația 4A’s și formată din experți de top care tratează problemele de brand safety.

Scopul este de a oferi “o viziune holistică asupra responsabilității pe care o datorăm consumatorilor, brandurilor și unii altora, pentru că încrederea în publicitate nu poate fi generată dacă nu comunicăm și lucrăm împreună”, a declarat Marla Kaplowitz, președinte și CEO 4A’s.

GroupM, un alt lider global al industriei, a desemnat echipe care contribuie regulat în cercetări și dezbateri pentru a promova standardele de integritate. Canalele media de calitate, evitarea plasării reclamelor în proximitatea știrilor false, precum și abordarea proactivă în rezolvarea situațiilor de acest tip reprezintă priorități pentru GroupM.

Inteligența artificială, tehnologia care poate salva situația

Giganții internetului folosesc tehnologii avansate precum AI, deep learning și computer vision pentru a evita distribuirea reclamelor în conținut nepotrivit. De exemplu, aceste tehnologii ajută producătorii de mașini să evite plasarea conținutului publicitar în cadrul știrilor despre accidente.

Google are o nouă divizie pentru AdSense, care folosește machine learning prin Auto Ads și care citește automat o pagină pentru a detecta și plasa reclama cea mai potrivită contextului. Potrivit Google, această unealtă crește veniturile publisherilor cu 10%.

RTB House utilizează procesarea limbajului natural într-o platformă multi-layer dedicată siguranței brandului. Algoritmii RTB House bazați pe deep learning stau la baza  unui layer de software pentru evaluare rapidă și precisă a paginilor web. Acest layer include analiza URL-urilor, analiza conținutului, precum și a metadatelor, înainte de a afișa reclamele.

De când a activat algoritmul de procesare a limbajului natural, RTB House auditează mai mult de 16.000 din cele mai populare articole la nivel global. Următorul target este de 50.000 de articole. Experții sunt de părere că inteligența artificială este cea mai bună cale pentru prevenirea și rezolvarea crizelor de siguranță a brandului.

Potrivit unui studiu Edelman, 70% din respondenți se așteaptă ca brandurile să contribuie la împiedicarea popularizării știrilor false, iar 68% cred că brandurile ar trebui să protejeze utilizatorii din Social Media de conținut ofensiv. Având în vedere bugetele și tehnologiile pe care le au la dispoziție companiile, e firesc ca utilizatorii să se aștepte ca acestea să contribuie la schimbări pozitive în mediul digital.

 

RTB House este una dintre puținele companii din lume care au dezvoltat și implementat tehnologii proprii pentru achiziția de reclame după modelul RTB (real-time bidding sau „licitare în timp real”, în română), o soluție care permite cumpărătorilor să participe în timp real la licitarea spațiului publicitar. RTB House ajută companiile să-și multiplice vânzările pentru a-și atinge obiectivele pe termen scurt, mediu și lung. Fondată în 2012, RTB House operează peste 1.000 de campanii pe aproape 70 de piețe din Europa, Orientul Mijlociu, Africa, Asia, Pacific, Statele Unite și America Latină. Echipa este formată în prezent din peste 300 de profesioniști și este în continuă extindere.

INFO

RTB House

www.rtbhouse.com

ULTIMELE ARTICOLE PUBLICATE:

Asociația 4Culture anunță vernisajul expoziției FILM – proiect curatorial la Iași și București

Rezervări online pentru Serile FILIT

Program Cinema Ateneu: 26-28 septembrie 2018

Cinema Ateneu în aer liber. Patru proiecții speciale pe pietonalul Ștefan cel Mare

Scrie un comentariu: