„Buyology” de Martin Lindstrom. Recenzie realizată de TRUSTED.ro CONCURS

coperta_buyology_editura_publica-carte

CONCURS: Poți să câștigi această carte dacă răspunzi la întrebarea pusă pe pagina de Facebool a celor de la TRUSTED.ro. Mult succes!

Buyology este o carte apărută în 2008 (în România, în 2011, la Editura Publica) și, de atunci, neuromarketing-ul a devenit un domeniu tot mai cunoscut, dar încă puțin explorat de marketeri. Martin Lindstrom și-a fundamentat volumul pe un studiu realizat de el și o echipă de specialiști, între anii 2004 și 2007.

Autorul numește acest demers „cel mai mare studiu de neuromarketing din istorie“: a costat 7 milioane de dolari, a fost realizat pe 2.081 de subiecți de pe trei continente. Participanții din SUA, Anglia, Japonia, China și Germania au fost scanați și monitorizați prin tehnici de Imagistică prin Rezonanță Magnetică Funcțională (IRMf) și Steady State Topography (SST). Deși ne promite că va explica și va face referire permanentă la acest studiu, Lindstrom ajunge să realizeze o introducere cuprinzătoare în neuromarketing, lăsîndu-ne la final cu dorința de a afla mai multe despre studiul său.

Stil viu, pagini informative

Autorul păstrează o structură fixă a capitolelor cărții. Începe cu un studiu de caz expus succint (uneori acesta este înlocuit de un exercițiu de imaginație sau cu o situație ipotetică din viața de zi cu zi), expune ideea principală a capitolului, se avîntă în alte studii de caz în care au fost implicați companii și brand-uri cunoscute, face referire la studiul său și lansează la final ideea următorului capitol. Lindstrom vorbește despre marketing și ne „vinde“ de fiecare dată următorul capitol, pentru a ne crea dorința de a continua lectura.

De altfel, scriitura este alertă, dinamică, specifică persoanelor active, cu profesii care oferă zilnic adrenalină, energie și ocazii de a schimba lucrurile la nivel global. Citind cartea, ai senzația că faci parte din echipa de cercetare a autorului, mai ales că Lindstrom povestește ori de cîte ori are ocazia despre oamenii cu care a colaborat și nu ezită să-i caracterizeze pe scurt și apoi să-i plaseze în contextul colaborării sale cu ei.

N-am putut să nu remarc pe alocuri lipsa modestiei autorului. Atitudinea este oarecum explicabilă, avînd în vedere că este vorba despre un guru în marketing și un promotor al neuromarketing-ului, care a consiliat sute de brand-uri celebre și care călătorește prin lume aproximativ 300 de zile pe an, pentru a ține cuvîntări, a oferi consultanță, a face companii faimoase să crească. Mi-aș fi dorit mai multe dovezi științifice ale afirmațiilor lui, pe lîngă rezultatele studiului de trei ani care reprezintă justificarea cărții Buyology.

Citește restul recenziei la TRUSTED.ro!

Fragment din cartea “Buyology” realizat de www.cyberculture.ro:

CUMPĂRĂ ONLINE CARTEA