Realitatea augmentata in presa scrisa, un trend global

Cotidianul britanic The Guardian a anuntat incheierea unui  parteneriat cu Blippar pentru a livra in editia sa tiparita reclame interactive, care utilizeaza conceptul de realitate augmentata.

Blippar este o platforma specializata, prin intermediul careia poate fi livrat utilizatorului o realitate augmentata, combinatie intre lumea reala si realitatea virtuala. A fost implicata in campanii pentru branduri ca Guiness, Cadbury, sau Sony. Dincolo de campaniile pentru aceste branduri, in ultima perioada si-a intensificat colaborarea cu presa scrisa: acum citeva luni a incheiat o intelegere cu ziarul irlandez Metro Herald pentru a crea ”primul ziar  din lume care foloseste realitatea augmentata”.

http://www.youtube.com/watch?v=hT-Z6yhiLD8

Revenind la colaborarea cu The Guardian, aceasta vizeaza atit  machetele de publicitate inserate in ziar cit si zona editoriala. In acest weekend, ziarul va lansa ceea ce descrie ca fiind ”prima reclama tiparita care foloseste realitatea augmentata”.

reclama The Guardian

Macheta publicitara din The Guardian.

Iata reclama care promoveaza actiunea din acest weekend si o descriere a felului cum functioneaza:

Cind cititorii vizualizeaza reclama – folosind aplicatia Blippar instalata pe telefonul mobil – aceasta se va transforma intr-o experienta interactiva, prin care cititorii vor putea sa participe la un concurs pentru a cistiga un abonament pe 12 luni sau vor putea urmari un material video care explica cum functioneaza tehnologia Blippar. Utilizatorii de iPad vor putea face clic pe un link prin intermediul caruia pot descarca editia The Guardian pentru iPad.

Daca va intrebati cum vor intelege cititorii ca acea reclama ofera un continut suplimentar via aplicatia Blippar, iata si un prim plan cu mesajul Blippar inserat in reclama:Zoom Mesajul Blippar

 

 

 

 

 

 

 

In timp ce parteneriatul din acest weekend se concentreaza pe partea de publicitate, Blippar si Guardian News&Media au colaborat si in trecut, mai exact  la inceputul acestui an pentru seria de articole ”Batalia pentru Internet”

Realitatea augmentata in ziarele tiparite devine un trend global, pe masura ce institutiile  media din intreaga lume incerca sa construiasca o punte intre continutul tiparit si cel online. In Romania, cine va face primul pas catre realitatea augmentata?

Sursa: thenextweb.com

ULTIMELE ARTICOLE PUBLICATE:

DEGEȚICA | Teatrul Luceafarul Iasi

Mireasa mortului | Cinema Ateneu

Inimă de foc: Neînfricata | Cinema Ateneu

Downton Abbey: O nouă eră | Cinema Ateneu

Scrie un comentariu: