PREMII pentru Teatrul “Luceafărul”, la Festivalul Mondial al Artei Păpuşăreşti Praga

Între 28 mai – 1 iunie 2012, la Praga a avut loc cea de-a  XVI-a ediţie a lui World Festival of Puppet Art – Festivalul Mondial al Artei Păpuşăreşti, la care au participat 14 trupe din Polonia, Bulgaria, Spania, Germania, Cehia, Ucraina, Croaţia, România. Pentru a cincea oară,  Teatrul “Luceafărul” Iaşi a reprezentat ţara noastră la manifestare, artiştii ieşenii întorcîndu-se acasă cu două premii importante din palmaresul de 7 distincţii oferite de juriul internaţional.

Harababura 017

Spectacolul  O harababură după Ion Sava regia Ion Ciubotaru, scenografa Daniela Drăgulescu, cu Emanuel Florentin, Beatrice Engels, Beatrice Volbea, Adrian Buliga, Gigi Şfaiţer a obţinut Premiul şi trofeul pentru CEA MAI BUNĂ CREAŢIE ARTISTICĂ. Iar actorul Emanuel Florentin, interpretul rolului Artistul a obţinut Premiul şi trofeul pentru CEL MAI BUN ACTOR. “E primul meu premiu important din carieră, îl aşteptam întrucît e construit pe expresivitate corporală, temă care m-a preocupat încă din facultate şi pe care am exersat-o ani la rînd în scenă şi am şi analizat-o la nivel teoretic în cadrul unei teze de doctorat susţinută anul trecut. Premiul îl dedic tuturor membrilor echipei de realizatori, pentru că fără ei nu aş fi reuşit”, a declarat Emanuel Florentin la decernarea trofeului.

 

Spectacolul ieşenilor este inspirat de un scenariu scris de Ion Sava, unul dintre cei mai invatori creatori ai teatrului românesc din perioada interbelică, pe nedrept dat uitării în ţară şi aproape deloc cunoscut în străinătate. Proiectul nostru şi premiile care l-au încununat constituie şi un gest de promovare a numelui său şi a activităţii sale regizorale şi dramaturgice. O harababură este un spectacol nonverbal care relatează povestea cu mijloacele specifice scenei, dar ocolind cuvintele. Mijloacele utilizate sînt, conform indicaţiilor autorului, “zgomotele”, adică onomatopeele, dar şi măştile, pantomima, mişcarea scenică, dansul, muzica, eclerajul etc.  Povestea artistului care e neînţeles de cei din jur (personificaţi, ca în fabule, de exemplare din regnul animal) e foarte actuală. Ion Ciubotaru, regizorul spectacolului,  precizează că “de cînd omul şi-a descoperit darul vorbirii, a exersat continuu, vorbind  tot mai mult şi mai mult, astfel încît în prezent ne-am rătăcit în labirintul cuvintelor de tot soiul, unele cu sens, alte seci. Spectacolul nostru încearcă să ne întoarcă la momentul apariţiei limbii vorbite, adică în lumea gestului, pantomimei, animaţiei. Se spune că vorba a apărut din nevoia de a masca adevărul şi emoţia. Limbajul nonverbal presupune o sinceritate autentică, el nu poate fi trucat. De aceea, am încercat să revenim la transmiterea unor emoţii şi mesaje prin expresie corporală.”

 

ULTIMELE ARTICOLE PUBLICATE:

DEGEȚICA | Teatrul Luceafarul Iasi

Mireasa mortului | Cinema Ateneu

Inimă de foc: Neînfricata | Cinema Ateneu

Downton Abbey: O nouă eră | Cinema Ateneu

Scrie un comentariu: