Piesa de teatru CREEPS, de Lutz Hübner, în regia lui Radu Ghilaş

 

Piesa de teatru CREEPS, de Lutz Hübner, în regia lui Radu Ghilaş/ Afis

Centrul Cultural German Iaşi vă invită la piesa de teatru CREEPS adaptare după Lutz Hübner şi în regia lui Radu Ghilaş, miercuri, 01 mai, ora 19.00 la sediul Centrul Cultural German, în Sala Bertolt Brecht.

REPREZENTAȚII

  • Miercuri, 1 mai 2013, ora 18.00, Centrul Cultural German Iași – sala Bertolt Brecht (str. Lascăr Catargi nr. 38)

DESPRE

  • Regie: Radu Ghilaş
  • Distribuţia: Diana Roman, Cezara Fantu, Loredana Ioniță, Codrin Dănilă, Alexandru Petrila, Theodor Ivan
  • Video: Constantin Dimitriu, Theodor Ivan

”Creeps” este o piesă de teatru pentru tineret scrisă de dramaturgul german Lutz Hübner. Premiera a avut loc în aprilie 2000 la teatrul Schauspielhaus din Hamburg. În piesă autorul critică mass-media și modalitatea ei în care influențează și expune oamenii.

”Lumea te așteaptă!” Cu acest anunț un post de televiziune invită 3 fete la o audiție pentru postul de moderatoare în noul spectacol muzical ”Creeps”. Maren, un pachet de nervi, Petra, băiețoasa din Chemnitz, și Lilly, păpușa manechin dintr-o familie înstărită sunt puse într-o competiție tot mai dură de cinicul redactor al emisiunii – până când vor afla adevăratul motiv pentru această audiție. O piesă de teatru palpitantă, fascinantă de citit și mult mai ușor de văzut pe scenă.

Lutz Hübner

Lutz Hübner s-a născut în 1964 în Heilbronn și a crescut în Weinsberg. În 1983, el a terminat liceul și a început să studieze germanistica, filozofia și sociologia în Münster. După serviciul civil și-a început instruirea de dramaturg la Academia de Muzică și Teatru din Saarbrücken. A lucrat ca actor la Teatrul de Stat din Saarland și la Teatrul de Stat din Karlsruhe. Apoi a lucrat la Teatrul de Stat din Neuss și la Teatrul din Magdeburg ca actor și regizor. Din anul 1996 lucrează ca scriitor și regizor independent în Berlin, unde trăiește împreună cu familia.

Piese

Hübner a scris multe piese de care statisticile scenei de teatru din Germania spun că în perioda 1999 – 2000 au fost cele mai jucate piese contemporane de pe scena germană iar numărul de spectacole este întrecut doar de cele ale lui Shakespeare sau Goethe. La început a devenit cunoscut prin piesele lui orientate spre publicul tânăr, precum: ”Creeps”, “Winner & Loser”, “Nellie Goodbye” și “Ultimul Show”. Însă pe urmă a abordat și alte teme. A scris opera ”Wallenberg” și apoi drama ” Hotel Paraiso”. În 1998 a câștigat cu piesa ”Inimă de boxer” premiul pentru cea mai bună piesă de teatru pentru tineret. Dar și cu Creeps a avut aproape la fel de mult succes ca și cu ”Inimă de boxer”.

RECENZIE ZIARUL DE IAȘI

(Dana ȚABREA)

Inspirată de afişul reuşit care tapetează pereţii sălii de spectacol, afirm şi mă/vă întreb: Noi credem că privim, dar, de fapt, suntem priviţi. Este show-ul live al vieţii noastre real? Sau nu-i decât un alt reality show? Trăim sau suntem trăiţi?

Pe 27 martie am serbat Ziua Mondială a Teatrului la Centrul Cultural German, unde, în parteneriat cu Institutul Goethe, s-a montat, în premieră, spectacolul de teatru Creeps, o adaptare după piesa pentru tineret semnată Lutz Hübner, în regia lui Radu Ghilaş. Din distribuţie fac parte tineri (actori, absolvenţi de teatru, studenţi), dar şi membri ai trupei Idiot: Diana Roman, Cezara Fantu, Loredana Ioniţă, Codrin Dănilă, Alexandru Petrilă, Theodor Ivan. Un spectacol cu şi pentru tineri, care vor lua cu asalt, sunt convinsă, şi la reprezentaţia următoare (6 aprilie) Sala Bertolt Brecht a CCR.

Proiectul derulat de regizor, susţinut de partenerii menţionaţi, a parcurs o serie de etape, printre care crearea unei pagini pe facebook, ”Creeps TV Show”, pentru a promova evenimentul, dar şi pentru a verifica pe viu efectul pe care publicitatea prin mass-media îl are asupra indivizilor astăzi: nu se mai vând atât produse, cât identităţi umane, paradigme socio-culturale, mode(le) de viaţă. în al doilea rând, s-a avut în vedere o petiţie CNA, prin care ”interesul public” ar trebui protejat împotriva ”gustului (respectivului) public”. Sunt avute în vedere show-urile TV (prefer să nu dau exemple) prin care publicului îi sunt livrate minciuni şi himere (mode, trucaje, exemple de viaţă inautentice), de cele mai multe ori luând forma binecunoscutelor reality show-uri care au invadat piaţa spectacolului televizat. Personal, am semnat petiţia cu o strângere de inimă, considerând că ”gusturile nu se discută”, iar interesul nimănui nu poate fi apărat în detrimentul liberului arbitru al fiecăruia dintre noi. Dacă un sitcom, de exemplu, face rating şi stârneşte aplauze, poate fi vorba de ”conştiinţa coruptă” a oamenilor, dar nu cred să existe soluţie democratică, dincolo de constatarea unei probleme reale. Dacă cineva nu se poate sustrage printr-un efort de luciditate manipulării exercitate de mass-media, atunci e liber să-şi poarte crucea, însemnând că, indirect, a ales un post TV, o emisiune sau alta, implicit, o identitate şi o realitate, pe care şi-a asumat-o.

Continuarea pe www.ziaruldeiasi.ro

INFO

Centrul Cultural German

Str. Lascăr Catargi nr. 38

Tel: +40 232 214051

Fax: +40 232 217075

www.kulturzentrum-iasi.ro

ULTIMELE ARTICOLE PUBLICATE:

Revelion la Cafenea

Western Style @Legend

Meniuri apetisante si muzica buna @Bellaria Hotel

This party is for you @Tribeca

Scrie un comentariu: