Bătălia magazinelor de aplicații pentru dispozitivele mobile

batalie-magazine-de-aplicatii-dispozitive-mobile-google-play-apple-app-store-app-foto(Lucian ROTARU)

Pentru prima dată de la lansarea acestor magazine, Google Play a avut cel mai mare număr de aplicații descărcate, potrivit informațiilor din trimestrul al doilea al anului 2013 publicate de App Annie. În schimb, App Store rămâne magazinul cu cele mai mari încasări din vânzarea de aplicații de mobile, venitul generat de Apple fiind de aproximativ cinci ori mai mare în comparație cu cel încasat de Google.

Peste 900 de milioane de dispozitive ce au sistemul de operare Android instalat au fost vândute până în acest moment, în comparație cu 600 de milioane de gadgeturi Apple ce folosesc sistemul iOS. Cu toate acestea, numărul de aplicații pe care le descărcă utilizatorii iOS a fost mereu mai mare, chiar dacă există de ceva timp mai multe dispozitive cu Android.

Trimestrul al doilea al anului 2013 a echilibrat puțin numerele, iar, în acest moment, magazinul utilizatorilor Android, Google Play, are cele mai multe aplicații descărcate pe zi, cu 10% mai mult ca Apple. Într-un fel, această schimbare este una evidentă ținând cont de faptul că există mai multe dispozitive cu Android și în mod firesc utilizatorii acestora vor descărca mai multe aplicații. În ceea ce privește numărul total de aplicații nu există mari diferențe între cele două magazine, fiecare având aproximativ 800.000 de mii. Oricum, nu vorbim de aceleași softuri pentru ambele platforme, tipul aplicațiilor și felul în care sunt răspândite sunt complet diferite. De exemplu, datorită flexibilității sistemului Android, există foarte multe aplicații în Google Play, cam 12% din totalul acestora, care îi ajută pe utilizatori să-și personalizeze sistemul de operare, lucru care nu este permis la sistemul iOS.batalie-magazine-de-aplicatii-dispozitive-mobile-google-play-apple-app-store-app-foto-app-download-app-revenue-incasari-descarcari-2013

Pe cealaltă parte, potrivit informațiilor din luna mai 2013, doar 32 din 50 cele mai descărcate aplicații din iOS se regăseau și în Google Play. Cu alte cuvinte, multe din aplicațiile importante din iOS lipsesc din magazinul Google. Această diferență ține de faptul că dezvoltatorii de aplicații preferă sistemul iOS datorită integrității acestuia și simplului motiv că aplicațiile se vând mai bine aici, utilizatorii fiind dispuși să plătească pentru acestea. Drept dovadă, în App Store se încasează 5.1 milioane de dolari într-o zi, iar în Google Play 1.1 milioane de dolari.

Dacă Google are de pierdut din cauza fragmentării sistemului de operare, Apple are alte dezavantaje care îl trag înapoi. Un bun exemplu în acest sens este motorul de căutare din App Store care nu răspunde foarte bine la cuvintele scrise greșit. Astfel, „hotwls” nu returnează niciun rezultat în magazinul celor de la Apple, pe când în Google Play magazinul înțelege că utilizatorul voia să scrie „hotels” și afișează cele 15.630 de rezultate corespunzătoare.

Cu toate acestea, niciunul nu poate fi declarat câștigător. Unde are de pierdut unul, câștigă celălalt și invers. Aplicațiile din magazinele altor sisteme de operare (Windows Phone, Blackberry OS etc.) sunt mult mai puține la număr și, din acest motiv, luptă se ține doar între Google și Apple și la acest capitol.

batalie-magazine-de-aplicatii-dispozitive-mobile-google-play-apple-app-store-app-foto

Tu ești mulțumit de magazinul de aplicații pe care îl folosești? Ne găsești și pe www.facebook.com/GadgetMyLove pentru discuții și articole din domeniu.

Sursă: www.ziaruldeiasi.ro. Articol publicat în ediția de miercuri, 7 august 2013, nr. 184 (6709), pagina 7.

ULTIMELE ARTICOLE PUBLICATE:

Smiley la Tiki Village

Call me on my Shellphone! @Fratelli Iasi

Sibiu Jazz Festival Competition 2017. Inscrieri

8000 likes #danceparty @Legend

Scrie un comentariu: