Cele mai mari magazine online membre ARMO organizează Black Friday pe 18 noiembrie. În 2015, vânzările online de Black Friday le-au depășit pe cele tradiționale. Printre magazinele membre ARMO care au anunțat deja Black Friday se numără: BestKids, DepozituldeCosmetice, eMAG, evoMAG, F64, Fashion Days, FashionUP, Il Passo, ITGalaxy, PC Garage, Shopila, SevenSins, Vivre, WatchShop.
Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) a elaborat ”Ghidul pentru Black Friday” pentru buna derulare a evenimentului de shoping Black Friday, din data de 18 noiembrie 2016.
Necesitatea elaborării unui Ghid de Black Friday a venit ca urmare a experienței organizării acestui eveniment în ultimii 5 ani și care presupune o desfășurare impresionantă de resurse. Black Friday a fost organizat pentru prima oară în România în 2011 și a înregistrat un succes deosebit, iar 2015 a fost anul în care vânzările online le-au depășit, pentru prima dată, pe cele tradiționale.
Ghidul cuprine recomandări privind elementele esențiale legate de procesul de cumpărare: catalogul de produse la promoție, stocurile, prețul, infrastructura, vânzarea, livrarea, plata și procesul post vânzare. El poate fi accesat de orice magazin și client aici www.armo.org.ro/black-friday-2016-la-armo.
„Black Friday reprezintă una dintre cele mai aglomerate perioade din an pentru magazinele online din România. Am învățat din experiența ultimelor evenimente organizate și credem că acest ghid era necesar, în contextul unei creșteri semnificative a vânzărilor de Black Friday și, implicit, a presiunii puse pe departamentele de logistică. Suntem siguri că acest ghid își va dovedi utilitatea atât în acest an, cât și în organizarea evenimentelor viitoare”, a declarat Florinel Chiș, directorul executiv al Asociației Române a Magazinelor Online.
Comerțul online reprezintă metoda cea mai modernă şi mai eficientă de retail. Pe lângă extinderea zonelor de activitate cu un capital minim, reducerea costurilor și atragerea de noi clienți, un avantaj esențial al comerțului online este că permite ca unele mărfuri să fie vândute la prețuri mai mici și oferă acces la mii de produse, oricărui client, indiferent de locație.
Potrivit estimărilor ARMO, vânzările online locale vor crește în acest an cu 45%, depășind pragul de 2 miliarde de euro.
„BestKids organizează și în acest an o nouă ediție Black Friday pe data de 18 noiembrie. Vom avea peste 1.000 de oferte speciale pentru acest eveniment, cu prețuri începând de la 1 leu. Clienții vor putea achiziționa maxim o bucată din fiecare produs per comanda, însă stocurile vor fi suficiente pentru cei mai agili dintre aceștia. Vom livra produsele în maxim 7 zile lucrătoare. Ne așteptăm la o creștere cu 40-50% a numărului de comenzi față de anul trecut. Promotiile vor continua și în weekend”, a declarat George Șerban, General Manager BestKids.
„Pe 18 noiembrie va fi cel mai mare Black Friday de până acum. Anul acesta am depășit 1 milion de produse disponibile pe eMAG, aproape dublu față de perioada de Black Friday de anul trecut. Sute de mii de produse din categorii foarte variate vor fi în oferta noastră de Black Friday de anul acesta”, a declarat Tudor Manea, General Manager eMAG România.
„Black Friday are loc anul acesta la evoMAG în intervalul 18 – 20 noiembrie. Cele mai importante reduceri din an vin la pachet cu cea mai mică perioadă de livrare. Astfel, 50% dintre comenzile plasate de Black Friday pe evoMAG vor fi livrate în 48 de ore, urmând ca restul produselor să ajungă la clienţi în cel mult 4 zile. Vom lucra non-stop de Black Friday şi în zilele imediat următoare acestui eveniment, astfel încât să ne asigurăm că produsele comandate vor ajunge cât mai rapid la clienţi. În prezent avem parteneriate cu trei companii de curierat. În plus, timpul de livrare este unul redus şi pentru că evoMAG onorează mare parte dintre comenzi cu maşinile proprii”, a declarat Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG.
„Ne pregătim intens de câteva luni de zile ca să oferim cea mai bună experiență de shopping cu cele mai bune reduceri și cea mai vastă gamă de produse. Vom avea peste 50.000 de produse, toate la prețuri reduse, din care clienții își pot crea cele mai ingenioase combinații. Stocurile pregătite împreună cu furnizorii sunt foarte mari, vom avea peste jumătate de milion de produse pentru femei, bărbați și copii. De asemenea, vom lansa, în premieră, și o primă colecție care va cuprinde câteva mii de produse pentru casă, așadar Black Friday va fi anul acesta un eveniment de shopping care nu trebuie ratat”, a declarat Alin Stanciu, CEO FashionUp.
Lansată în 2010, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România și susține interesele membrilor săi. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online și un program de atestare a magazinelor online din România, în conformitate cu acest Cod de Bune Practici.
INFO
ARMO