Expozitia „Descendența Umană”: Evoluția speciei umane ilustrată prin portrete și fosile

Afis Expozitie Descendenta Umana web

Biblioteca Județeană „Gh. Asachi” Iași invită publicul sa viziteze expoziția „Descendența Umană”: Evoluția speciei umane ilustrată prin portrete și fosile, creația artistului plastic ieșean Eduard Constantin Olaru.

Expoziția conține 69 de lucrări grafice ilustrând diferite tipuri de hominizi și a parcursului evolutiv al acestora, de acum 7 milioane de ani în urmă și până în prezent, la omul modern, Homo sapiens sapiens.

Evoluția umană (și a altor specii) nu reprezintă un proces pur biologic, ci și unul socio-cultural, iar punerea în discuție si educația în acest sens contribuie semnificativ la sprijinirea continuă a studiilor care oferă soluții pentru problemele cu care se confruntă în prezent omenirea, de la înțelegerea tiparelor sociologice comportamentale, până la dezvoltarea de produse medicamentoase cum ar fi anti-bioticele si anti-viralele. Acest proiect este contribuția mea la consolidarea culturii generale a tinerilor în ceea ce privește înțelegerea trecutului îndepărtat al specie noastre, iar pasiunea față de biologie, paleontologie si arheologie m-a determinat să îmbrățișez domeniul artei cu subiect științific.” (Eduard Constantin Olaru)

„Descendența Umană” reprezintă o inițiativă educațională a artistului plastic Eduard Constantin Olaru, care și-a propus popularizarea în rândul tinerilor a domeniului evoluției umane, bazându-se pe cercetare științifică. În acest demers, artistul a beneficiat de expertiza Prof. univ. dr. Gheorghe Mustaţă de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi.

Eduard Constantin Olaru este absolvent al studiilor de licență și masterat de la Facultatea de Arte Plastice, Decorative şi Design din cadrul Universităţii de Arte „George Enescu” din Iaşi.

Expoziția poate fi vizitată în perioada 30 martie – 15 aprilie 2016.

INFO