Expozitia de fotografie, sculptura si pictura „Trans Himera”

Expozitia de fotografie, sculptura si pictura intittulata Trans Himera, sau Dincolo de Iluzii este o colaborare intre diverse domenii artistice, in spiritul scolii Bauhaus si a artei minimaliste Japoneze bazate pe principiul estetic de “Ma’.

“Ma” nu este o celebrare a lucrurilor, ci a spatiului dintre ele, sau asa cum spun continuatorii miscarii Bauhaus in curentele actuale moderne, a simplitatii.  Minimalismul in arta este definit ca o apreciere a spatiului. Opusul conceptului estetic de “Ma” este estetica si arta din perioada Victoriana, incarcata de elemente pina la refuz.

In fotografiile Susannei Patras (Pastragus) apar jocuri intre lumini si umbre, metafore abstracte, texturi, roci în ape, vegetalul pierdut (aproape rătăcit) din Death Valley/ Valea Morţii (California), forme minerale modelate de timp şi natura („epava”, „castelul”, „bariera”), morfologia patetică a unor copaci străvechi, toate dintr-o perspectiva a orizonturilor largi, americane. La acestea se adaoga fotografiile de peisaj intim ale lui Constantin Brosu “detalii receptiv puse în valoare, grupaje vegetale sau de obiecte, respirând un anumit lirism discret (căpiţe – mici „piramide”: Valea Regilor, un gard bătrân: Cronica unui veac), umor (Arca lui Noe: Burlane în zig zag, Carpe diem: alcoolul), o tandreţe aproape argheziană pentru viaţa măruntă (Rugăciune), un ludic intertextual (scaieţi: Golgotha, vegetal parazitat: Patima), suferinţa câtorva Spice seci.” Prof Univ. Dr. Nicolae Cretu, critic de arta si presedinte al Comisiei de Istoria si Teoria Artei, Academia Romana

Sculptorul Ion Pop are o vocaţie a elansării şi „dematerializării” în lucrările sale, ca într-o voinţă de a elibera materialul în care lucrează, fierul, de inerţial. Ritmuri cvasi-grafice, o vizibilă dominantă tandru-senzuală în Mama şi fiica, Femeie, Maternitate, rafinată valorizare a dialogului de contururi în imagini de cupluri (excelenta Îmbrăţişare), dar şi ispita esenţializărilor abstracte (Sărutul, Tânăra fată, Poluare). Spiritualizare, senzualitate, tandreţe: valenţe convergente ca poetică implicită.

Pictura Nicoletei Gaiginschiare o puternică încărcătură emoţional-intelectivă, care începe cu o defulare emoţională şi se continuă într- o expresie lirică cu conţinut filosofic, în mare parte ancorată în simbolismul mitologiei orientale, in principal Japoneza, ceea ce ar putea-o defini ca un gen de picto-filosofie. Predominarea tentei de negru în picturi precum: Ecouri, Zbor, Nocturnă şi Dincolo de aparenţe, trimite, pe lângă sobrietate şi la un anumit mister din zona cosmicului, la”misterul luciferic” blagian, care indică orizonturi cu totul noi în ordinea cunoaşterii, dar şi stări psihice.” Critic de arta, Mihai Pastragus

Expozitia Trans Himera urcă pe simeze, în Sala Galerii a Ateneului din Iasi de marți, 6 martie 2018 și poposește pe parcursul întregii luni. Vernisajul expoziției are loc vineri, 9 martie 2018, ora 18 în Sala Galerii a Ateneului din Iași.

Intrarea liberă.

INFO

Ateneul din Iași

Strada Ion Creangă nr.14, 700320, Iaşi

Telefon/ Fax: 0232 261 846,

E-mail: office@ateneuiasi.ro

Webwww.ateneuiasi.ro

FBwww.facebook.com/AteneulDinIasi

PE ACEEASI TEMA:

”Anotimpuri” – expozitie de fotografie cu vanzare, in scop caritabil

”Franturi de gand” – expozitie de fotografie semnata Gabriela Dobos

”Strada altfel” – expozitie de fotografie

,,FLORI, FETE, FILME SAU…INFINIT” – NORICA VEȘCĂ-POPESCU

ULTIMELE ARTICOLE PUBLICATE:

Seara cu antreprenori – Paul Padurariu

Cinema Ateneu: 22-24 iunie 2018

Germana de vacanta

Biblioteca de vacanță – Filiala „Ion Creangă”

Scrie un comentariu: