Expoziția ”Arheologie și postarhivă” @Bordeline Art Space

Artiștii care participă cu lucrări de fotografie, video, new media și instalație sunt: Robert Antoniac, Federica Clincenaru, Gabriela Cozma, Stoyan Dechev (BG), Nikita Dembinski, Andrei Mateescu, Olivia Mihălțianu, Maria Mraz, Andrei Șendrea.

Expoziția va putea fi vizitată până la data de 31 mai 2018 și va include o acțiune performativă în spațiul public a tânărului artist Andrei Șendrea

Curator: Raluca Oancea

25 aprilie – 31 mai 2018
Borderline Art Space / Belvedere 18, Iași

Argument curatorial:

Arhiva, ca memorie impersonală a lumii și în același timp colaj al viselor noastre, deține un timp propriu, încapsulează o spațialitate numai a sa, un „altfel de spațiu” după cuvintele lui Foucault. Ea deschide, asemeni unei oglinzi, o cale de acces către domeniul virtualului. Personală sau instituțional-birocratică, magică sau științifică, antică sau contemporană, ea reprezintă un mod de citire a lumii, un mijloc de accedere către adevăr, fie acesta existențial sau numai fabricat, simplă narațiune impusă de voința celui mai tare centru de putere.

În mâna unui artist, ea poate deveni un mod de scoatere din ascundere, un loc al deschiderii chiar dacă asistate de tehnologie, o imagine cristal multifațetată care prin simplă oglindire șterge orice barieră dintre trecut, prezent și viitor. În acest sens, biblioteca babiloniană a lui Assurbanipal (Stoyan Dechev) poate coexista cu o rochie cianotipie (Olivia Mihălțianu), cu o arhivă personală de diapozitive din România comunistă (Andrei Mateescu își apropriază imaginile tatălui său, personaj afectat de regim, de la care odată cu numele și prenumele a preluat și plăcerea de a face artă), cât și cu o serie de recontextualizări virtual-tehnologice ale celebrei arhive fotografice Costică Acsinte.

Modelul heterocroniei va fi pus la lucru în mod exemplar de această post-arhivă în care colecția de table de lut reia în registru tehnologic jocul morții, al decadenței și al puterii tiranului asirian, iar cianotipia – ca vechi mod de arhivare de documente, plante și planuri arhitecturale – devine veșmânt și brand de design vestimentar. Cronos (sau mai curând kairos) va fi invocat și de diapozitivele care prezintă urme ale unui regim politic, simultan cu o reinstituire cathartică a relației de familie cu un tată însingurat. Trecerea de la panopticon la noile moduri și tehnologii de control, legătura dintre post-arhivă și post-adevăr, proliferarea pseudo-miturilor religioase sau consumeriste vor fi deconspirate de proiectele unui grup de foarte tineri artiști, odată cu reînvierea unei colecții de fotografii istorice.

Expoziție realizată în cadrul programului curatorial: „Teritorii suprapuse: laborator, galerie, spațiu public”. Organizator: Asociația Culturală AltIași. Proiect sprijinit financiar de Administrația Fondului Cultural Național. Sponsori: Gramma Winery, Cuptorul Moldovencei. Parteneri media: WINK, RFI, Radio România Cultural.

INFO

Bordeline Art Space

Str. Belvedere 18, Iasi

Telefon: 0722 379 395

www.borderlinespace.com

www.facebook.com/BorderlineArtSpace

PE ACEEASI TEMA:

BOMBASTIC – o expoziție în cadrul proiectului „Patrimoniul copiilor”, la Palatul Culturii din Iași

Expoziția „Primul Război Mondial în colecții particulare”

Asociația 4Culture anunță vernisajul expoziției FILM – proiect curatorial la Iași și București

Patricia Rodas, Dragoș Alexandrescu: Revolta freamătului @Bordeline Art Space

ULTIMELE ARTICOLE PUBLICATE:

Fu*k it, do what you love! @Fratelli Lounge & Club

Happy HALLOWEEN @Oxford Pub

Mediterranean Sounds @Skin Music Lounge

Trupa 9 LIVE @The Trumpets

Scrie un comentariu: