Exercitiile de fitness nu sint solutia pentru durerile de spate!

Miscarile de gimnastica medicala benefice coloanei trebuie invatate de la un specialist. Apoi, pot fi efectuate zilnic acasa. Practicata zilnic, gimnastica medicala are cele mai bune rezultate.

dureri de spate

Efortul fizic la o sala de fitness fara recomandare in urma unui control medical si fara a fi indrumat de un specialist, nu ajuta. Ba mai mult, poate face rau.

 

Corina M., 33 de ani, din Iasi: “Am dureri de spate destul de puternice si din ce in ce mai dese. Cred ca din cauza faptului ca lucrez mult la calculator si nu fac aproape deloc miscare. As dori sa stiu daca pentru a scapa de aceste dureri este suficient sa merg la sala si sa fac miscare? Sau ar trebui sa fac proceduri de recuperare?”

Prof. dr. Rodica Chiriac, Clinca de Reumatologie din cadrul Spitalului de Recuperare Iasi: “Ne confruntam mult cu aceasta patologie a coloanei la tineri. Si asta pentru ca  s-a schimbat modul de viata. Adica, calculatorul a intrat foarte mult in viata lor – lucrul la calculator inseamna o anumita pozitie, o anumita solicitare. Iar noi nu stim sa contrabalansam aceasta solicitare clara pe coloana. Daca sintem obligati sa petrecem ore in sir in fata calculatorului, lucrul  acesta trebuie sa fie acompaniat si de o tinuta corespunzatoare in restul timpului. O munca la calculator fara pauze, cu o pozitie incorecta a coloanei, care nu se desfasoara in compensatie cu alte miscari reprezinta o solicitare care uzeaza coloana. Iar uzura se va traduce in primul rind in durere. Cu siguranta aceste dureri pe care le aveti sint cauzate de orele indelungi pe care petreceti in fata calculatorului. Ce soltii exista? Indicat ar fi sa faceti pauza din jumatate in jumatate de ora atunci cind lucrati la calculator si sa incercati sa aveti o pozitie corecta a coloanei – spatele drept. Dar trebuie sa mergeti si undeva unde sa faceti miscari de relaxare a coloanei. Si asta nu inseamna sala de forta. Sint oameni specializati, kinetoterapeuti care va pot invata miscari de relaxare ale coloanei. Este foarte important sa apelati la specialisti care sa va invete acele miscari de gimnastica medicala specifice si benefice coloanei. Odata invatate, puteti face aceste exercitii acasa. Efectuata zilnic, gimnastica medicala are cele mai bune rezultate. Subliniez: efortul fizic la o sala de fitness fara recomandare in urma unui control medical si fara a fi indrumat de un specialist, nu ajuta. Ba mai mult, poate face rau. Alaturi de gimnastica medicala, nu trebuie uitat exercitiul aerobic cel mai indicat pentru sanatatea noastra: mersul. Putini oameni stiu ca cel mai apreciat exercitiu aerobic este mersul. Dar, din pacate este din ce in ce mai putin apreciat. Este foarte important ca muschii care regleaza importante procese metabolice sa fie pusi in miscare. Macare de doua ori pe saptamina, 30 de minute de mers pe jos inseamna sanatate curata pentru organism. Oricum, daca va intereseaza intr-adevar sanatatea cel mai indicat ar fi sa va adresati unui specialist pentru un consult. Acesta, va poate indica o conduita terapeutica adecvata situatiei dumneavoastra in parte. Durerile de spate nu trebuie neglijate in speranta ca „vor trece”. In timp problemele se acutizeaza si se poate ajunge si la pareze ale membrelor inferioare sau inferioare”.

Pauza de 5 minute la fiecare jumatate de ora de lucru la calculator

* Pentru a preintampina aceste probleme cauzate de statul la calculator trebuie sa luam cit mai multe pauze. Este recomandata o pauza de 5 minute la fiecare jumatate de ora de lucru la calculator, pauze in care sa te ridici si sa faci citeva miscari de stretching (nr.- intinderi).

* Privirea trebuie sa cada exact pe monitor, capul trebuie sa fie cu putin mai sus decit nivelul monitorului. Din cind in cind fa citeva miscari de rotire a capului pentru a preveni aparitia modificarilor degenerative (n.r. – de degradare)  de la nivelul coloanei cervicale.

Mobilierul de birou trebuie ales cu grija pentru a nu deforma. Cind lucrezi mult timp la birou, la calculator, pentru a evita tensiunile musculare care duc in timp la deformari si tulburari de circulatie, trebuie sa acorzi atentie urmatoarelor elemente: scaunul trebuie reglat in inaltime astfel incit, atunci cind stai asezat la birou, coatele si genunchii sa formeze unghiuri drepte. Bineinteles, cel mai indicat ar fi sa ai un scaun ergonomic.

* Cind stai pe scaun, spatele trebuie sa fie drept, iar picioarele sa fie asezate pe podea, fara ca genunchii sa atinga marginea scaunului. Pe cit posibil este bine sa optezi pentru un scaun cu minere de sprijin pentru coate.

* Rezemarea coatelor pe minere elimina tensiunea permanenta din muschii bratelor si spatelui. Ecranul monitorului – trebuie plasat la o distanta de 45-50 de centimetri de ochi. Cind esti asezat pe scaun, partea de sus a ecranului trebuie sa fie la nivelul ochilor si sa fie usor inclinat catre spate.

* In cazul in care esti nevoit sa stai mai multe ore in fata ordinatorului, este indicat sa faci la fiecare jumatate de ora citiva pasi pentru a te dezmorti si pentru a activa circulatia membrelor. De asemenea, este bine ca din cind in cind sa faci miscari de destindere a bratelor, gitului sau picioarelor.

* Daca uiti, poti sa iti pui pe calculator un script care o data la o jumatate de ora  iti aduce aminte sa te ridici in picioare si sa incerci sa-ti dezmortesti spatele.

* Pozitia clasica de lucru la birou este cea mai uzitata, dar nu si cea mai buna. Postura prelungita  de sezind cu picioarele pe sol determina aparitia tulburarilor de intoarcere venoasa cu senzatia de picioare grele si umflate. Daca nu poti renunta la aceasta pozitie, incearca cel putin sa iti sprijini din cind in cind  picioarele pe un scaun, astfel incit sa eviti pozitia lor decliva prelungita.

PE ACEEASI TEMA:

Workshop-uri de nutritie la CUIB

ULTIMELE ARTICOLE PUBLICATE:

Concert extraordinar de muzica bizantina in Sala Mare a Teatrului Național

Spectacolul pentru copii „Bubico” are loc în Foaierul Cinematografului Victoria

Deschiderea Fab Lab Iasi- platformă independentă adresată comunității tehnice din Iași

Deschiderea Stagiunii 2017-2018 la Ateneul din Iași

Cuvinte cheie: ,

Scrie un comentariu: