Cum să livrezi holocrație. Rețeta CEO-ului Zappos pentru fericire / CARTE

schema_carte_zappos_cum_sa_livrezi_fericire_lucian_rotaru_trustedThe New York Times a publicat luna trecută un articol despre „modelul de afaceri” Tony Hsieh. Cuvinte frumoase, modestie, viziune, destin, ascensiune, tot ce își poate dori să audă un cititor care visează să-și deschidă o afacere cu totul diferită de ce s-a făcut pînă acum. Problema cu „a fi diferit”, însă, este că poate să devină foarte repede un concept gol.

Tony Hsieh nu pare să se fi temut de această goliciune pentru că a crezut în sensul fiecărui cuvânt frumos, dar exploatat de fiecare „vizionar” de pe fața Pământului. În mod normal, am spune despre el ca este CEO al Zappos, un magazin online de pantofi, la bază, extins astăzi și pe zona de fashion, după o tendință sesizată ți îmbrățișată și în comerțul online românesc. Dar, din 2013, a devenit mai dificil să fii CEO al unei companii care încearcă să se debaraseze de titluri și în care fișa postului nu prea mai înseamnă nimic. La Zappos se instalează holocrația, un sistem de management…fără management.

Tony Hsieh și-a asumat riscurile unei astfel de mișcări până în punctul în care le-a permis angajaților să renunțe la joburile de la Zappos dacă simt că holocrația nu e ceva ce vor să încerce. 14% din ei au acceptat invitația spre ieșire.

Cu tipul acesta de mișcări vă veți întâlni în fiecare capitol din cartea „Cum să livrezi fericire. Calea către profituri, pasiune și scop” a lui Tony Hsieh. Fiecare decizie, fiecare mutare din jurnalul acesta de călătorie apărut în 2010 duce spre marea trecere la holocrație, însă lucrul acesta n-a fost evident până când n-a fost anunțat. Lumea se așteaptă la mișcări îndrăznețe din partea lui Tony, iar cartea justifică așteptările pentru că descrie mecanismul prin care ajunge la ele – un amestec de gândire sistemică, fantezie și curaj.

Cele 10 valori din spatele magazinului Zappos.com 

Cartea dezvăluie câteva puncte din cultura Zappos (noii angajați primesc o carte cu 37 de „valori centrale” ale companiei, descrise pe larg) care pot părea rupte dintr-o serie de citate zen, dar care sunt aplicate concret în funcționarea magazinului, de la primirea comenzii online până la livrarea coletului. Nucleul culturii Zappos, spune Hsieh, stă în aceste 10 valori:

  1. Oferă o experiență „WOW” prin servicii.
  2. Îmbrățișează și încurajează schimbarea.
  3. Creează distracție și puțină ciudățenie.
  4. Fii aventuros, creativ și cu mintea deschisă.
  5. Continuă să te dezvolți și să înveți.
  6. Construiește relații deschise și oneste prin comunicare.
  7. Construiește o echipă pozitivă și spirit familial.
  8. Fă mai mult cu mai puțin.
  9. Fii pasionat și hotărât.
  10. Fii umil.

CITEȘTE RECENZIA COMPLETĂ PE BLOGUL TRUSTED.RO, text scris de Anca Toma

Cumpără cartea

Tony Hsieh (2011). Cum să livrezi fericire. Calea către profituri, pasiune și scop. București, Editura Publica, 2011, Traducere: Mihai Fulger

Preț: 46,55 lei

www.publica.ro/tony-hsieh-cum-sa-livrezi-fericire.html

cum_sa_livrezi_fericire_foto_carte_lucian_rotaru

ULTIMELE ARTICOLE PUBLICATE:

Miss Universe Romania, pe ultima sută de metri în cursa pentru titlu

Concursul-Festival International ”Grand Competition” Editia a ”II”-a

Cerneală și celuloid: „Victor Frankenstein”

Specialitati japoneze sau preparate rusesti?

Scrie un comentariu: