Cele mai bune, mai proaste si cele mai bizare spoturi publicitare din 2014

spoturi-video-2014

Suntem invadati de publicitate mai mult decat oricand – intr-un efort frenetic de a capitaliza o audienta din ce mai difuza, reclamele par sa preceada orice fel de continut. Insa, exista intotdeauna cateva reclame care va raman in memorie, fie ca sunt extraordinare sau doar enervante, fie ca le-ati vazut o singura data sau le vedeti zi de zi, in fiecare pauza publicitara. Iata topul celor mai bune, celor mai proaste si celor mai ciudate spoturi publicitare, conform jurnalistilor de la salon.com.

BUNE

SPOTIFY – ”Can’t Find The Words

Acest mic videoclip este unul dintre cele favorite. Este subtil, dar incantator: o poveste despre dragoste in lumea digitala…

AXE, ”Make Love, Not War”

Atunci cand a fost difuzat la Super Bowl a fost unul dintre cele mai usor de memorat. Chiar daca nu esti un fan al parfumului, nu poate sa nu-ti placa ideea de a inlocui bombele cu saruturi.

https://www.youtube.com/watch?v=63b4O_2HCYM

GENERAL ELECTRIC, “Enhance Your Lighting”

Care este produsul pe care il vinde, de fapt? Cui ii pasa! Este Jeff Goldblum, este regizat de Tim Heidecker si Eric Wareheim, are toate datele necesare pentru a fi stralucit.

https://www.youtube.com/watch?v=OTsW6_adsYI

CHEERIOS, “Gracie”

Ciudata si controversata familie birasiala  a revenit in timpul Super Bowl 2014, marind cu inteligenta cota de dragalasenie, suficient pentru a fi adorabil, fara a deveni siropos.

https://www.youtube.com/watch?v=LKuQrKeGe6g

ESURANCE

Compania de asigurari (o divizie a Allstate) a produs o intreaga serie de spoturi avandu-le in prim-plan pe simpaticele bunicute Beatrice si Shirlee. In lumea lor, Candy Crash se joaca cu ciocanul iar imprimantele 3D functioneaza cu hartie. Chiar daca alegerea temei muzicale nu este cea mai fericita, premisele campaniei sunt pline de umor. Iar pagina de Facebook a eroinei Beatrice este si ea destul de amuzanta.

https://www.youtube.com/watch?v=BHMzVlmVFBI

Geico, “Horror Movie: It’s What You Do”

Pentru a nu fi mai prejos in razboiul asigurarilor auto, spotul publicitar de 15 secunde  pentru Geico satirizeaza filmele de groaza. Ce loc mai bun pentru a te ascunde decat o baraca plina cu drujbe, nu-i asa?

FITBIT, “Find Your Fit”

Ruth Heinrich, unul dintre editorii de la salon.com nu poate rezista acestei reclame. Si daca un dispozitiv iti urmareste si judeca fiecare miscare, haideti sa pretindem cel putin ca este distractiv.

Newcastle Brown Ale, “Behind the Scenes of the Mega Huge Football Game Ad Newcastle Brown Ale Almost Made”

Actrita Anna Kendrick este adorabila si plina de umor intr-o reclama pentru o marca de bere, care se presupune ca va fi difuzata la Super Bowl si-i va aduce o gramada de bani. Anna se afla in cabina de machiaj, intrebandu-se daca este suficient de sexy pentru a face reclama la bere, glumind despre alegerea companiei si despre faptul ca nu are voie sa foloseasca sintagma ”Super Bowl”, acoperita tot timpul cu un “beep”.

PROASTE

THE GOP (Partidul Republican), “All of the Above: Scott G.”

Hipsteri: Serios, vi se pare ca sunteti reprezentati de un tip care arata si vorbeste ca voi, dar se plange continuu de faptul ca nu exploatam suficient gazele de sist? Faceti cunostinta cu tanarul Scott Greenberg, cel mai cool membru al Partidului Republican. Un alt candidat pentru cel mai prost spot publicitar al anului face parte din aceeasi serie, Paycheck

DIRECTV, “Marionettes: Pretty”

Acest spot ar fi trebuit sa moara pe plansa de desen. Insa DirecTV a extins campania si a adaugat alte si alte spoturi. Aparent, gluma este despre cum marionetele se vor simti rau odata cu ”renuntarea la fire”(wireless), dar in acest spot…

https://www.youtube.com/watch?v=hLmP73eAHB8

WOODFORD Reserve, “Bookshelf”

Cand vad un barbat care bea bourbon, ma astept ca el sa fie genul care mi-ar putea construi un raft. Dar nu genul care doar sa asambleze un raft gata fabricat, ci tipul de barbat care incepe cu alegerea lemnului” intoneaza o voce feminina in aceasta reclama pentru whisky. O fi vorba despre nostalgia pentru impartirea traditionala a rolurilor intre barbati si femei – sau viata pre-IKEA –  sau e doar un scenariu prost. Oricum, New Yorker a simtit nevoia sa scrie despre acest spot: “.Bourbonul defineste lumea masculina, iar femeile sunt binevenite numai daca joaca dupa regulile barbatilor. Ei bine,  este suficient ca sa te faca sa-ti doresti o portie zdravana de tarie

DISCOVER, “Frog Protection”

Discover va promite ajutorul in cazul fraudei de carduri. Intregul scenariu este construit pe faptul ca ”fraud” si ”frog” suna cam la fel in limba engleza.

MERCEDES, “Dirty Driving”

Este o reclama pentru noul VITO. Implica doua modele Mercedes, un sedan elegant si suplu si un camion care se indragostesc si apoi procreeaza, dand nastere noului VITO.  Tema muzicala din filmul ‘Dirty Dancing” este excelent utilizata,  dar faptul ca masina-bebelus este atat de urata nu face decat sa-i confirme privitorului ca tocmai a asistat la un act contra naturii.

https://www.youtube.com/watch?v=VTIfjxNHEPw

CRICKET WIRELESS, “More Classes”

Acest spot, in care apare un tip care poarta palarie si face glume slabe a fost atat de prost, incat Cricket a renuntat la el extrem de repede, facandu-l sa dispara de pe fata pamantului. O scurta perioada a continuat sa ruleze pe Hulu, alaturi de alte spoturi din aceasi campanie. Nu era ofensator, doar extrem de iritant. Acum compania are o noua serie de spoturi. La revedere, tipule cu palarie!

SPRINT, seria ”Framily”

Ce este mai enervant: cuvantul framily, tipatul, hamsterul vorbitor sau faptul ca o actrita simpatica precum Judy Greer face aceste reclame?

CHANEL, “The One That I Want”

Parfumul Chanel nr. 5 a fost promovat printr-un spot sufocant, lung care schimba optimismul mesajului initial al melodiei lui John Travolta din Grease –  ”You’re the one that I want” intr-un fel de balada ciudata, cu mesajul intors pe dos.  Stiti ca melodia Arethei Franklin, ”Respect” a fost scrisa initial pentru un barbat?  Aici este exact invers. Asa cum declara si protagonista spotului, Genevieve Valentine: “Au schimbat si versurile: “You better shape up/’cause you need a man.

CIUDATE

TOYOTA, “Swagger Wagon ft. Busta Rhymes”

Cam asa suna povestea: Multi-premiatul rapper, castigator a 13 premii Grammy, Busta Rhymes si o familie de patru albi interpreteaza un cantec cu care incearca sa ne convinga ca noul model Sienna nu este un minivan ci un ”swagger wagon”. Fiecare membru al imaginarei familii Neubert canta un vers, iar Busta intervine in partea de”featuring”. Nu poti sa nu admiri tenacitatea de care da dovada Toyota in promovarea acestui concept. Aceasta este a doua incercare, in urma cu patru ani a rulat o campanie intitulata “Where My Kids At“. Ambele versiuni includ “mothers-fathers” in loc de ”motherfuckers” si implica o familie de albi compusa din mama, tata, fiu si fiica. RIP Busta!

https://www.youtube.com/watch?v=DHQ2sHyA9SI

Cadillac, “Poolside” and Chrysler, “America’s Import”

Atat Cadillac, cat si Chrysler au ales evenimente mari de televiziune, transmise in direct pentru a rula spoturi bizare, vagi, nu despre masini ci despre SUA, in care apar albi celebri. In primul caz, actorul Neal McDonough se plimba printr-o superba  vila, vorbind despre drepturile muncitorilor in SUA, despre faptul ca in timp ce alte natiuni au luna august libera, muncitorii americani muncesc mult si cu folos construind masini frumoase; urmatorul este Bob Dylan care recita: “Ce poate fi mai american decat America?” in timp ce in fundal ruleaza imagini din Detroit si fotografii ale unor staruri precum Marilyn Monroe. Nimic nu are sens, nimic nu te face sa te simti mandru ca esti american. Primul te face sa simti ca esti un american fericit doar daca esti alb, barbat si foarte bogat; al doilea te convinge ca cea mai buna perioda a tarii a fost in trecut. Nici una, nici alta nu conving pe cineva sa cumpere automobile.

https://www.youtube.com/watch?v=qGJSI48gkFc https://www.youtube.com/watch?v=KlSn8Isv-3M

SAMSUNG,  seria “Kristen & Dax”

Kristen Bell si Dax Shepard sunt un cuplu cu adevarat simpatic in viata reala. Samsung a pus mana pe amandoi pentru o campanie publicitara in care cei doi sunt draguti unul cu celalalat, folosind diverse produse ale companiei. Functioneaza, cu exceptia faptului ca cei doi nu parasesc aproape niciodata casa – ceea ce pare putin infiorator. In  primul spot, petrec ore intregi pregatindu-se pentru un eveniment, fara sa iasa pana la urma din frumoasa lor vila. Probabil, motivul este legat de sarcina lui Kristen, dar hai sa fim seriosi, chiar trebuie sa utilizezi nenumaratele dispozitive Samsung pentru a sta de vorba cu partenerul tau aflat in aceeasi cladire? Oricum,  felicitari ambilor pentru cea mai tare casa, chiar daca nu par sa aiba prieteni sau familie.

https://www.youtube.com/watch?v=g3Kjj2ca4oQ

HONDA, ” Happy Honda Days”

La finalul lui 2014, Honda a incercat sa convinga publicul american sa cumpere masini, scotand de la naftalina cateva jucarii cunoscute acestuia: Skeletor, El Man, Jem, Strawberry ShortCake, G.I. Joe si Stretch Armstrong. In spoturi se intampla o gramda de lucruri. Unele dintre ele sunt pentru o cauza nobila, reusind sa adune 50.000 USD din donatiile online, insa nu e foarte clara intentia caritabila, spre deosebire de intentia clara de a vinde masini. Oricum, jucarile vorbitoare sunt dragute dar si putin bizare.

https://www.youtube.com/watch?v=u79fdqgHKRA https://www.youtube.com/watch?v=VxokHywIlEs https://www.youtube.com/watch?v=YXy39bWBUcQ

Sursa: salon.com

ULTIMELE ARTICOLE PUBLICATE:

DEGEȚICA | Teatrul Luceafarul Iasi

Mireasa mortului | Cinema Ateneu

Inimă de foc: Neînfricata | Cinema Ateneu

Downton Abbey: O nouă eră | Cinema Ateneu

Scrie un comentariu: