Ce ne intereseaza pe Facebook?

facebook interese

Pentru prima data, Facebook a dezvaluit nu doar sute de mii de categorii in care reteaua sociala isi imparte utilizatorii, dar si numarul de persoane care prezinta un anumit interes pentru fiecare categorie in parte.

Instrumentul ”Audience Optimization” permite fiecarui administrator de pagina sa identifice publicul tinta prin cautarea si selectarea intereselor relevante. Pentru a se asigura ca aceste interese nu sunt nici prea nisate, nici prea vaste, Facebook completeaza automat interesele si furnizeaza publicul tinta pentru fiecare, nu doar ca o reprezentare a publicului care a dat LIKE paginii, ci ca o reprezentare a tuturor utilizatorilor Facebook.

Desigur, vorbim de o serie de cifre la nivel mondial, acestea fiind diferite de la o tara la alta. Produsele Apple ocupa primele locuri in top 10, la categoria Gadget, lucru ce nu trebuie sa ne uimeasca deloc, data fiind popularitatea de care se bucura brandul peste tot in lume, pâna mai ieri fiind cea mai valoroasa companie din lume, Alphabet reusind de curând sa o detroneze.

Multe dintre aceste interese arata precum paginile pe care cei mai multi dintre noi le urmarim – celebritati, hobby-uri, brand-uri – insa audienta lor poate fi uneori surprinzatoare. Trupa pop japoneza Puffy AmiYumi (139.218.340) este mai ”interesanta” decat Beyonce(80.634.320) , Minionii sunt mai populari decat Kanye West, iar Disney on Ice are cifre mai mari decat Urzeala Tronurilor. In privinta celebritatilor, topul este dominat de Justin Bieber, urmat, oarecum surprinzator, de Jimmy Page – chitaristul trupei Led Zeppelin, John Lennon si Cristiano Ronaldo.

celebritati-facebook

Din cele 282.000 de categorii de interese extrase de redactorii The Verge, multe sunt foarte nuantate sau abstracte. De exemplu, Facebook spune ca exista 88 de milioane utilizatori interesati de ”pacat”, 81 de milioane interesati de ”plictiseala”, 41 milioane  de ”plans”. Sunt cifre mici in comparatie cu 839 milioane utilizatori interesati de ”dragoste”, si alte 571 milioane interesati de ”fericire”.  Categoria “parinte narcisist” are o audienta de 41.660 utilizatori.

De unde vin aceste categorii de interese? Un purtator de cuvant al Facebook a explicat ca interesele sunt extrase algoritmic din articolele, muzica si materialele video care sunt partajate de utilizatori, din tag-urile Facebook Ads si din alte seturi de date Facebook. Caracterul aleatoriu al listei sugereaza ca algoritmul ia in calcul si cuvinte cheie din postarile utilizatorilor (mesajele trimise prin Messenge nu sunt incluse)

gadget-facebookListele sunt interesante si amuzante si ne arata, de asemenea, ceea ce a invatat Facebook despre noi. Reprezentantii Facebook au precizat destul de clar ca Preferred Audiences nu functioneaza precum tag-urile de publicitate, dar ambele se bazeaza pe algoritmi similari pentru a sorta utilizatorii si a le livra continut. Si, cu toate ca aceste categorii nu sunt perfecte in acest moment, este destul de evident ca sunt deja mai ample si mai complexe decat ne imaginam.

Cei de la The Verge au pus la dispozitie lista completa de date, are 18,2 MB si poate fi descarcata de  AICI, in format .csv.

Sursa: www.theverge.com; Noobz.ro

ULTIMELE ARTICOLE PUBLICATE:

Zilele Nordului 2017: Peste 8.000 de participanți din țară și străinătate, prezenți la festival

Seminar de parenting pentru copii fericiți și părinți liniștiți

Aventuri offroad cu ATV-uri Linhai

Cercetări arheologice sistematice la Scanteia, Iasi

Scrie un comentariu: