Ce îi ține pe antreprenorii din Moldova în loc: teama de eșec, birocrația și lipsa infrastructurii

Macheta A5_landscape_BDIASI2016 nou

Unul din trei antreprenori din regiunea Moldova consideră că eșecul unei afaceri este o barieră în calea pornirii uneia noi, arată cel mai recent studiu Business Days,  despre nevoile, problemele și provocările mediului de afaceri din estul țării. Tot 30% din antreprenori consideră că birocrația este cea mai importantă problemă cu care se confruntă mediul de afaceri din Moldova.

În cazul provocărilor pe care trebuie să le înfrunte antreprenorii din această regiune, aceștia menționează lipsa infrastructurii de transport și logistice, lipsa unei educații de business formale și informale de calitate sau chiar zelul și inechitatea organelor de control ale statului. Studiul a fost elaborat in perioada  aprilie-mai 2016 pe un esantion de 200 de antreprenori si manageri din zona de est a tarii.

Eșecul este perceput ca o barieră pentru următoarele afaceri, cred 33% din oamenii de afaceri și managerii care au participat la sondajul Business Days. Unul din patru respondenți (26,1%)  au afirmat că eșecul este un prilej pentru învățare iar unul din cinci (19%) dintre respondenți a afirmat că eșecul indică lipsa calităților necesare pentru a deveni un antreprenor de succes. Reducerea birocrației, simplificarea legislației și a Codului Fiscal reprezintă măsurile cu cel mai mare impact favorabil pentru dezvoltarea afacerilor, consideră unul din trei respondenți la studiul Business Days.

A doua măsură considerată ca fiind de natură să stimuleze economia locală este reducerea taxelor și acordarea de facilități fiscale (23% din respondenți). A treia măsură importantă este, în opinia a 12,7% din respondenți, creșterea nivelului de educație antreprenorială a oamenilor de afaceri din Moldova.

În cazul provocărilor la adresa antreprenorilor din această regiune, cele mai importante sunt lipsa infrastructurii de transport și logistice (56% din respondenți), lipsa unei culturi antreprenoriale sănătoase în România, lipsa unei educații de business formale și informale de calitate (considerată ca o provocare medie de către 27% dintre respondenți) sau chiar zelul si injustețea organelor de control ale statului (considerată ca o provocare mare de către 28,9% dintre respondenți).

Oamenii de afaceri din Moldova se confruntă cu probleme asupra cărora au o influență limitată, precum starea infrastructurii, dar și cu probleme care pot fi corectate mult mai ușor, precum educația de business primită de la antreprenori cu experiență. Ca platformă dedicată antreprenorialului, Business Days pune în legătură oameni de afaceri din cele mai diferite domenii de activitate. Participanții la evenimentele noastre pot astfel afla <<direct de la sursă>> cum pot păstra cei mai buni angajați, cum pot găsi noi parteneri de afaceri sau cum pot își raționalizeze costurile”, a declarat Laszlo Pacso, fondator și coordonator Business Days.

În perioada 29 – 30 iunie va avea loc Iași Business Days 2016,  editie  care reuneste peste 1000 de antreprenori si manageri din zona de est a Romaniei, dar si din zona transfrontaliera Chisinau, Ucraina. Evenimentul  este  dedicat în egală măsură antreprenorilor  si managerilor cu experiență, dar si celor  la început de drum. Înscrierile la Iași Business Days 2016 au început pe 31 mai,  iar până în data de 15 iunie este  perioada early-bird, cu 15% reducere la toate tipurile de acces.  Evenimentul va avea loc la Congress Hall din cadrul Palas Iași.

Evenimentul este susținut de: Raiffeisen Leasing, Fan Courier,  EY Romania , Dedeman, Unicredit Bank, Rogalski Damaschin, Profit Point, Sophia Home Decoration, Regina Maria, Bonduelle,  Zitec, Francize.ro, Autonom Rent-a-Car, Dallmayr, Aqua Carpatica, Heineken,  Biroul de traduceri Champollion, Netlogiq, Bittnet, Easyhost, Galaxy Design, Polizu Manor, Agentia de Print, Grafoprint,,  ș.a.

Partenerii media ai evenimentului sunt:  Europa FM, 9AM.ro, România Libera,  Ordinea Zilei, Jurnalul de Afaceri, Business24.ro, Ziare.com, Business Cover, Transilvania Business,  IQAds, Smark, Zelist Monitor, Softlead, Inspire, Garajul de PR,  avocatnet.ro, Chic-Elite.ro, Academia Catavencu, FoodNews, Amaltea,   Ziarul de Iași, Evenimentul de Moldova, Suceava News, Iași Airport, 7est, Digi24 Iasi, Iasi4You, inoras.ro, Anis, Clustero, Gpec, Mass Media Consulting

Acțiunile Iasi Business Days – conferințe , workshop-uri, masterclass-uri,  minitraining-uri,, expozitie  de produse inovative si tehnologice, programe dedicate startup-urilor, matchmaking si generare de leadeuri, etc. compun rețeta unui eveniment de networking de cea mai înaltă clasă. Un ingredient esențial pentru cei care doresc  să-și dezvolte afacerea la nivel național sau internațional și să găsească partenerii potriviți de discuții.

 

Business Days este o platformă de informare, educațională și de business  networking dedicată antreprenorilor și managerilor din România, al cărei scop este acela de a crea o cultură antreprenorială sănătoasă și durabilă. Evenimentele Business Days sunt organizate de peste 6 ani de zile și strâng la fiecare ediție peste 1.000 de participanți. Iasi Business Days este ediția cu numărul 23 din seria de evenimente de succes, considerate de speakeri, parteneri și participanți, drept cel mai mare, de impact și relevant eveniment de business din România.

INFO

www.businessdays.ro

PE ACEEASI TEMA:

Ziua Nationala a Statelor Unite ale Americii sarbatorita la Palas

ULTIMELE ARTICOLE PUBLICATE:

Copii, gatim de Halloween?

Bazar bipolar @Acaju

Glow in the dark Party @Coopers Club

Trei workshop-uri pentru un debut perfect la facultate

Scrie un comentariu: