Pe 24 noiembrie 2015, a avut loc a 10-a ediție a celui mai important eveniment dedicat comerțului electronic românesc – Gala Premiilor eCommerce (GPeC). Peste 700 de reprezentanți ai companiilor e-commerce de top autohtone dar și internaționale au petrecut întreaga zi la ediția aniversară a GPeC, asistând atât la GPeC Summit (conferința din timpul zilei), cât și la Festivitatea de Decernare a Premiilor în Comerțul Electronic Românesc care a avut loc seara.
PREMII DIN #COMPETITIAGPEC
▶ F64.ro – Magazinul Anului 2015 (și câștigătorul categoriei IT&C, Electronice și Electrocasnice)
▶ Gadgetway.ro – Cel mai bun start-up
▶ Borealy.ro – Cel mai bun magazin Experienced
—————————————————————-
▶ Pentruanimale.ro – Câștigătorul categoriei Pet Shop
▶ Borealy.ro – Cel mai bun comerciant
▶ Paravion.ro – Câștigătorul categoriei Turism
▶ BestKids.ro – Câștigătorul categoriei Bebeluși, Copii și Jucării
▶ DentStore.ro – Câștigătorul categoriei Health & Beauty
▶ Rangali.ro – Câștigătorul categoriei Produse organice și naturale
▶ 1mob.ro – Câștigătorul categoriei Mobilă
▶ O-Mac.ro – Câștigătorul categoriei Casă, Gradină și Unelte
▶ WatchShop.ro – Câștigătorul categoriei Ceasuri
▶ Borealy.ro – Câștigătorul categoriei Cadouri și Bijuterii
▶ Floria.ro – Câștigătorul categoriei Florării Online
▶ CandyToys.ro – Câștigătorul categoriei Alimentare și Băuturi
▶ SportAddict.ro – Câștigătorul categoriei Articole sportive și timp liber
▶ CauciucuriDirect.ro – Câștigătorul categoriei Auto, Moto, Utilaje
▶ Gutuie.ro – Câștigătorul categoriei Birotică și Papetărie
▶ TargulCartii.ro – Câștigătorul categoriei Cărți, Reviste, Publicații
▶ Atu Tech – Câștigătorul categoriei Echipamente de securitate
▶ Zonia.ro – Câștigătorul categoriei Fashion
PREMII SPECIALE
▶ Premiul special pentru întreaga carieră: Marin Mitroi, director RomCard
▶ Compania de Curierat 2015: Fan Courier
▶ Best Mobile App: Paravion.ro
▶ Best Mobile Presence: Targulcartii.ro
▶ Cea mai bună prezență în social media: AVON
▶ Cel mai bun comparator de prețuri este: Shopmania
▶ Banca anului: Banca Transilvania
ISTORIA COMERȚULUI ELECTRONIC DIN ROMÂNIA!
„Zile întregi am adunat date din diverse surse, le-am verificat, le-am compilat, le-am pus în pagină și le-am imprimat la o calitate deosebită. A reieșit un raport al modului în care a evoluat e-commerce-ul din țara noastră, în perioada 1997-2015 și am adăugat câteva previziuni.
Raportul a fost distribuit astăzi participanților la GPeC Summit și vi-l oferim și ca document online pe ISSUU.”
Date despre comerțul electronic românesc comunicate la GPeC Summit
- Între 2014 și 2015 s-a înregistrat o creștere mare a volumului de vânzări de Black Friday, de la 9 milioane de lei la 15 milioane de lei, conform lui Dorin Boerescu, director 2Parale;
- Etienne Bostsarron, vicepreședinte Orange pentru New Customer Relationships Orange, a explicat de ce mobile commerce e deja viitorul: în medie, în 2014, în fiecare casă din Europa și SUA se regăseau cinci dispozitive, iar 60% din utilizatori au telefoane inteligente și au declarat că iau telefonul peste tot cu ei; 90% din veniturile Facebook sunt de pe dispozitive mobile, iar 80% din călătoriile de cumpărare încep prin căutări online pe diferite platforme;
- Iulian Stanciu, director eMAG, susține că piața de retail adresată e de 20 de miliarde de dolari și estimează cheltuieli ale grupului țintă de 14 miliarde de dolari, cu cheltuieli aproximative pentru cumpărătorii online de 9,1 miliarde de dolari. Cu două zile înainte de Black Friday, 150.000 de persoane au instalat aplicația eMAG.
- Si multe altele pe blogul GPeC