Atelier internațional de critică teatrală la FITPTI 2017

Cea de-a X-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr Iași, “festival remarcabil/Remarkable Festival”, conform Asociației Europene a Festivalurilor de la Bruxelles, se va desfășura anul acesta între 5-12 octombrie, sub genericul tematic “Orizonturi” și va reuni invitați din toate zările.

Printre alte evenimente în exclusivitate, Festivalul va găzdui unul organizat în parteneriat cu Asociația Internațională a Criticilor de Teatru (AICT), cu sediul la Paris, dedicat tinerilor critici teatrali.

Pentru a găzdui un atelier de critică teatrală, trebuie să depui o candidatură la AICT, iar a noastră a întrunit unanimitate în cadrul Comitetului Executiv prezidat de Margareta Sorenson, președinta în exercițiu a AICT. Acest lucru demonstrează interesul pe care FITPTI îl atrage pe plan internațional“, precizează Oltița Cîntec, selecționerul FITPTI, președinta AICT.Ro.

Atelierele internaționale de critică teatrală au ca scop dezvoltarea legăturilor teatrale și a exercițiului critic în întreaga lume, stimularea celor interesați să scrie mai mult despre artele spectacolului și să publice. În această toamnă, ateliere similare celui de la Iași vor mai avea loc în China și India. În 2017, seminarul internațional de critică teatrală de la Iași este unicul din România.

11 critici cu vârsta până-n 35 de ani au fost selectati să vină la Iași, comentatori teatrali din Canada, Ungaria, Turcia, Nigeria, Croația, Ungaria, Georgia, Marea Britanie, Romania. Din Iași, la seminarii a fost selectată Ramona Iacobuțe. Întâlnirile se vor desfășura în limba engleză și vor fi coordonate de Aglika Stefanova (Bulgaria), care a mai participat la asemenea întâlniri la Plzen, Novi Sad și Quebec.

INFO

Teatrul pentru Copii şi Tineret „Luceafărul” Iaşi
Fondat: 1949, Finanţator: Consiliul Judeţean Iaşi