5 momente cheie din istoria Amazon.com

amazon-site-arhiva-1995-comert-online-trusted.ro

CONCURS

Răspunde la această întrebare, până pe 27 aprilie, ora 23:59, și poți căștiga cartea „Jeff Bezos și epoca Amazon”!

1. Marca 1-Click

În toamna anului 1999, magazinul online era cu mult diferit față de cel pe care îl cunoaștem astăzi. Încă nu aveau foarte multe categorii de produse, iar vânzările de cărți încă reprezentau cea mai mare parte din afacerea lor. Foarte mulți investeau bani și credeau în viitorul Amazon.

În acea perioadă, compania a depus o cerere de brevet care a fost acceptată foarte ușor în Statele Unite ale Americii, dar a stârnit multe controverse ani mai târziu când industria e-commerce și-a dat seama de puterea deținută de Amazon.com. Brevetul a fost intitulat „Metodă și sistem pentru plasarea unui ordin de achiziție printr-o rețea de comunicare” și este cunoscut astăzi ca 1-Click (scris și one-click sau one-click buying). Cu alte cuvinte, dacă dorești să implementezi o procedură de comandă online cu un singur click, trebuie să ai acordul celor de la Amazon. Din fericire pentru magazinele online din România, brevetul este aplicabil doar în SUA; în Europa nu a fost acceptat.

2. Proiectul Fargo

Jeff Bezos a avut multe „momente delir”, după cum spun cei care au lucrat cu el în anii ’90. Unul dintre acestea a fost și proiectul denumit Fargo prin care Jeff dorea „să obțină un exemplar din fiecare produs realizat vreodată și să-l depoziteze într-un centru de distribuție” deținut de Amazon.com. Obiectivul acestui proiect era de a face din acest magazin online primul loc din care oamenii cumpărau orice. Proiectul Fargo nu rezistat mult, dar obiectivul acestuia a devenit misiunea companiei.

3. Algoritmul Amabot

Acest moment este de pe vremea când la Amazon lucrau scriitori și redactori care realizau materiale informative despre produsele magazinului – cărțile. Nu a fost o etapă foarte lungă a companiei, pentru că algoritmul denumit Amabot i-a forțat pe angajații de pe aceste poziții să-și găsească alt rol în companie sau alt job. Acest algoritm a distrus secțiunea editorială în favoarea profitului, „a înlocuit secțiunile atractive, artizanale ale site-ului cu recomandări generate automat și cu aspect standardizat. Sistemul a câștigat cu ușurință o serie de teste și a demonstrat că poate vinde la fel de multe produse ca redactorii umani”.

Citește pe blogul TRUSTED.ro celelalte 2 momente din istoria Amazon.com!

jeff-bezos-si-epoca-amazon-carte-editura-publica-trusted.ro-copertaAflă mai multe despre istoria companiei din cele 450 de pagini ale cărții Jeff Bezos și epoca Amazon de la Editura Publica. Orice antreprenor din mediul online va avea ce învăța din povestea Amazon.com, the everything store. În plus, este o lectură captivantă și un must-read pentru cei care doresc să afle mai multe despre începuturile comerțului electronic.

INFO

TRUSTED.ro – Programul Național pentru Certificarea al Magazinelor Online din România 

www.facebook.com/trustedro

instagram.com/TRUSTED.ro

Newsletter săptămânal cu noutăți de la TRUSTED.ro

ULTIMELE ARTICOLE PUBLICATE:

Balul Bobocilor 2017 / U.N.A.G.E Artium

Marionnette Show prezinta ”Iepurele si ariciul”

Canaf LIVE @RocknRolla

Folk si alte deliciii la Ospataria ”Ulita Veche”

Scrie un comentariu: